מה כדאי לאכול כשיש לכם צרבת?

צרבת היא ללא ספק תופעה מעיקה אשר פוגעת בלא פחות מ – 20% מן האוכלוסייה בעולם המערבי. רבים יודעים כי אחד הגורמים המשפיעים ביותר על הופעת הצרבת היא הרגלי התזונה שלנו ועל כן נשאלת השאלה מה לאכול ומה לא לאכול כשיש צרבת.

מזונות הידועים כגורמים לצרבת

יש מספר מזונות ספציפיים הידועים ככאלו הגורמים לצרבת וביניהם מאכלים שומניים, מאכלים מתובלים או מאכלים מטוגנים, כמו גם עגבניות ופירות הדר שהם חומציים במיוחד. עוד מאכלים שהם מחוץ לרשימה כוללים מנטה, שום עמבה , משקאות עתירי קפאין (תה שחור וקפה) ואלכוהול.

מזונות שכדאי לאכול כשיש צרבת

קודם כל, שתו הרבה על מנת להימנע מיצירת יובש בפה ולשטוף את הוושט. שנית, יש מספר מאכלים שאפשר לאכול בזמן שיש צרבת ומסייעים בהפחתה של תחושת הצריבה והחום בקיבה ובגרון : אבוקדו ותפוח אדמה (אפשר גם להכין ממנו מיץ ולמהול במים), שקדים לא קלויים וירקות ירוקים העשירים בכלורופיל עוזרים גם כן (למשל, פטרוזיליה חסה ומלפפון ירוק). לסיום, אפשר גם לשתות מעט סודה לשתיה מהולה במים אשר מהווה גורם בסיסי ומנטרלת את החומציות של מיצי הקיבה.

בנוסף למזונות שונים, יש גם חליטות המסוגלות לעזור כנגד צרבת וביניהן מיצוי של "דרדר כחול", תה שומר, תה קמומיל, ציפורני חתול (מפחית ייצור של חומצה הידרוכלורית בקיבה) ו - אלטאה אופישינלי, היוצרת שכבת הגנה בתוך הקיבה.

הרגלי אכילה

בנוסף לשאלה מה לאכול כשיש צרבת, חשוב גם לאמץ הרגלי אכילה נכונים ובראש ובראשונה לאכול מספר רב יחסית של ארוחות קטנות ביום במקום מספר קטן של ארוחות גדולות. הסיבה לכך היא שארוחה גדולה מכבידה על הקיבה ועשויה לגרום למנגנון שאחראי על הפרדת הוושט מהקיבה להיפתח. גם שכיבה לאחר האוכל עלולה להחמיר את המצב בגלל כוח הכבידה ובכלל, עדיף לישון עם מעט הגבהה כאשר סובלים מצרבות.

בנוסף - טיפול משלים לצרבת

בנוסף לשינוי הרגלי התזונה, יש לדעת כי לרפואה המשלימה ובעיקר לרפואה הסינית יש מספר גדול של אמצעים להקלה על הצרבת. לפרטים נוספים קראו את המאמר "צרבת - טיפול טבעי".