הריון ולידה

תקופת ההריון והלידה הוא תהליך ארוך ומרגש עבור כל אישה המצפה לילד. במהלך ההריון ולפניו, יש דברים רבים שניתן לעשות כדי לשפר את הבריאות של האישה ההרה וכמובן גם של העובר.

חשוב לכל זוג לתכנן את תקופת ההריון לפרטים כדי שניתן יהיה לשלוט בכל הגורמים המשפיעים על בריאות האישה והעובר.

ישנן מספר המלצות למהלך תקופת ההריון שחשובות ויכולות לתרום ליכולת לעבור את התקופה הזו בשקט וללא לחץ מיותר.

בדיקות הריון

ע"מ לוודא מהלך הריון תקין ובריא, למנוע סיבוכים מיותרים ובעיות במהלך ההריון יש לעבור את כל הבדיקות התקופתיות בזמן על ידי הרופא המטפל.

אורח חיים ותזונה בהריון

חשוב לאישה ההרה לצרוך חומצה פולית המפחיתה משמעותית את הסיכון של התינוק להיוולד עם מומים מולדים, בין השאר מומים בעמוד השדרה. חשוב גם לצרוך סוגים שונים המומלצים על ידי הרופא המטפל של ויטמינים וכן לצרוך מאכלי חלבון המגנה בפני רעלת הריון.

תזונה נכונה והתעמלות חשובה ביותר באופן כללי בזמן ההריון. חשוב לשמור על כושר גופני תקין וכמובן פיקוח על משקל תקין. עם זאת, חשוב לאישה בהריון לדעת שצריכת שומנים וכולסטרול חשובה מאד בזמן ההריון למטרות שונות כמו בריאות העור ובעיקר לשמירה על התפתחות תקינה של מח התינוק.

חשוב לשוחח עם הרופא המטפל על ההיסטוריה הרפואית של האישה ושל משפחתה לפני הכניסה להריון. כאשר ישנן בעיות בריאות כרוניות או אחרות, או היסטוריה של בעיות פריון במשפחה למשל, חשוב ליידע את הרופא והוא יוכל לנקוט בכל פעולה נדרשת – מניעתי או טיפולית. מחלות כגון סוכרת, אפילפסיה, הרפס, בעיות לב או לחץ דם גבוה דורשות טיפול מיוחד בזמן הריון.

אם החלטתם לנסוע לחופשה בזמן ההריון חשוב מאד לשמור על גוף האישה ההרה באופן מיוחד. יש להתייעץ עם הרופא המטפל מתי מומלץ לנסוע אם בכלל ואיזה צעדים צריך לעשות בכדי לשמור על בריאות הגוף גם בסביבה אחרת ולא מוכרת.