טיפול נפשי טבעי

אנשים הסובלים מקשיים נפשיים ורגשיים ומעדיפים להימנע מטיפול פסיכולוגי ממושך או מטיפול תרופתי יכולים לבדוק את האופציות הטבעיות הקיימות.

עם התקדמות המדע והמחקר הרפואי – פסיכיאטרי התפתחו עוד ועוד תרופות לטיפול בבריאות הנפש ובבעיות ומצוקות נפשיות, ותרופות רבות כגון תרופות נוגדי דיכאון וחרדה, כדורי הרגעה ושינה ותרופות לטיפול בילדים עם הפרעת קשב וריכוז, הפכו שכיחות ונעשה בהן שימוש נרחב בכל העולם המערבי ובכל הגילאים.

גם הפסיכולוגיה התפתחה עם השנים וטיפולים פסיכולוגיים מוצעים למגוון רחב של בעיות נפשיות ולסיוע בהתמודדות עם קשיים רבים.

התקדמות המחקר הרפואי ופיתוח תרופות יעילות לטיפול בבעיות נפשיות הם חשובים ובמקרים מסויימים השימוש בתרופות כדאי ואף הכרחי, אך כדאי לתת את הדעת לכך שחלק מהמצוקות, המתח והקשיים שאנו חווים ניתנים לטיפול באופן טבעי, ללא תרופות וללא טיפול פסיכולוגי ממושך, וזאת על – ידי תזונה נכונה, לקיחת תוספי תזונה, פעילות גופנית ואורח חיים המכניס סדר למקומות בהם יש בלבול.

טיפול טבעי לנפש מבוסס על היכולת הטבעית של הגוף לרפא את עצמו ועל יכולתו של האדם לשקם את עצמו. לעתים המצוקה הנפשית נגרמת מהסביבה החיצונית המשפיעה על האדם, לעתים בעקבות מעשה לא מוסרי שעשה וקשה לו להתמודד עימו ולעתים בגלל מחסור במרכיב תזונה חיוני. טיפול טבעי מאפשר להשתחרר מהמקומות הגורמים למצוקה ובעזרת תזונה נכונה ותוספי תזונה מתאימים לשקם את הנפש והגוף.

טיפול טבעי לנפש, כמו הטיפול הפסיכואנליזי, שואף להגיע אל מעמקי הנפש, אל התת מודע ואל מקור הסבל האנושי ולשחרר אותו, אך בניגוד לטיפול הפסיכואנליזי הוא שואף לעשות זאת בדרך קלה, יעילה וקצרה יותר, וללא שימוש בתרופות פסיכיאטריות.

תזונה נכונה ותוספי תזונה יכולים לסייע למגוון רחב של מצוקות וקשיים רגשיים. התזונה משפיעה באופן ישיר על מצב רוחינו ועל הכימיה בגופינו. כך למשל, מינרלים כגון סידן ומגנזיום עשויים לסייע לשינה נינוחה ויכולים להוות תחליף לכדורי שינה והרגעה, וויטמינים מקבוצת ויטמין B מסייעים להעלאת רמת הסרוטונין במוח ותורמים להרגשה כללית טובה. כמו כן, במחקרים רבים נמצא קשר בין פעילות גופנית לירידה בסימפטומים של דיכאון, חרדה ונדודי שינה.