הרבלייף מסבירים: עקרונות התזונה הנכונה

נושא התזונה הנכונה הולך וגובר בשנים האחרונות, היום ניתן לראות הרבה יותר אנשים החיים לפי עקרונות התזונה הנכונה ואורח החיים הבריא. אחד הדברים שהכי גרם לנושא זה "לעלות לכותרות" הוא נושא השמנת היתר ומשקל עודף.

ככל שבעיית עודפי המשקל וההשמנה גוברות ברחבי הארץ כל עולה המודעות לסכנות ולמגבלות במחלות אלו. תזונה נכונה ואורח חיים בריא יכולים לעזור בצורה ישירה ומשמעותית לצמצום מחלות, לחצי דם, סכרת, סרטן ועוד. תזונה נכונה ואורח חיים בריא הולכים יד ביד וקשורים אחד לשני בצורה חד משמעית.

מעבר לתזונה נכונה

המעבר לתזונה נכונה ובכלל לאורח חיים בריא מרתיע אנשים רבים. אנשים רבים חושבים שהמעבר יאלץ אותם לעשות שינוי גדול מידי. חשוב להבין, מעבר לאורח חיים בריא אכן כרוך בשינוי אורח החיים אך לא מדובר בשינוי משמעותי, זהו שינוי שכל אחד יכול לעשות והוא כרוך בעיקר בצמצום הרגלים קודמים.

מומחים בחברת הרבלייף טוענים כי יש להתאים לכל אחד מעבר לאורח חיים בריא באופן ספציפי, כלומר, כל אדם שונה מהאחר בתחומים שונים כגון גובה, משקל, אופי וכדומה ולכן יש להתאים לכל אחד את תהליך המעבר בהתאם לצרכים האישים שלו.

מומחי הרבלייף מוסיפים ואומרים כי גם אנשים בריאים לחלוטין צריכים להתמיד באורח חיים בריא, אנשים בריאים שאינם שומרים על אורח חיים בריא צריכים לעשות את המהלך בהדרגה ולא בבת אחת.

איך עושים את המעבר בפועל

תהליך המעבר לאורח חיים בריא יכול להיות מעבר לא קל, על מנת לעשות את התהליך קל ופשוט מומלץ לעקוב אחר השלבים הבאים:

  1. 1. הדבר הראשון שחייבים לעשות הוא בעצם לדעת לאן נכנסים. נסו להבין מהו אורח חיים בריא, קראו באינטרנט, שאלו חברים, הצטרפו לקבוצות ובכלל נסו להבין האם המעבר אכן מתאים עבורכם.
  2. 2. על מנת להקל על במעבר נסו בשלב הראשון לעשות שינויים שאתם מסוגלים לבצע ולעמוד בהם. הצבת יעדים בלתי אפשריים היא פעולה שגוייה שלא מומלצת. בשלבים הראשונים חשוב מאד לשמור על שיפור קבוע והתמדה.
  3. 3. הרכיבו תפריט משלכם – הקושי המשמעותי ביותר עבור אנשים הוא השינוי בתפריט ולכן על מנת לעבור שלב זה בקלות נסו להרכיב עבור עצמכם את התפריט. מלאו את התפריט במזונות מגוונים עם ערכים תזונתיים, נסו לשלב מאכלים שאתם אוהבים.
  4. 4. הפחיתו סוכרים – נסו לצמצם משמעותית את כמות הסוכרים אותם אתם צורכים. נסו לשתות קפה ללא סוכר, הפחיתו משקאות מתוקים, אכלו חטיפים קלים וכדומה.
  5. 5. התרחקו משומנים – שומנים הם מרכיב שמומלץ לצמצם בכל מקרה בלי קשר לדיאטה או שמירה על איזון הגוף. אכלו בשר רזה ללא שומן, נקו את הבשר שאתם אוכלים ונסו לאכול יותר דגים במקום בשר.

לסיכום

תזונה נכונה יכולה להסתכם באכילה מאוזנת ובפיקוח. נסו להפעיל את ההגיון הפשוט לפני אכילה של מאכלים לא רצויים ופשוט חשבו על דברים באופן פשוט יותר. הרבו באכילה של מאכלים ירוקים , פירות סלטים שונים, צמצמו סוכרים, רטבים ומאכלים עם שומן. נסו לשלב שייקים בריאים של הרבלייף או תוספי מזון אחרים.