לחיות בריא

כיום כבר אין ספק. בריאות האישה מותנה בלחיות נכון. לא מסובך כמו שזה נראה וזה בעיקר עניין של החלטה וקצת משמעת עצמית.

אבל כמו בכל דבר חדש שאנו מכניסים לחיינו, גם הרגלים חדשים צריך לדעת כיצד לבצע בכדי להחזיק מעמד ולהתמיד.

מה מרכיב כיום את המושג "לחיות נכון"? בעיקר שני תחומים: תזונה נכונה ופעילות גופנית – שני דברים בהם הרבה פעמים דווקא לנשים קשה יותר להתמיד בהם במילים אחרות ספורט ודיאטה.

אבל עם כל הקושי כל מי שעברה את התהליך בהצלחה והפכה אותו לדרך חיים, תספר לכם שזה היה שווה. שלגוף שלנו מגיע הטיפול הטוב ביותר במידה ואנו מצפים ממנו לשרת אותנו היטב שנים רבות וארוכות.

השינוי בגישה לגבי פעילות גופנית צריכה לבוא מההבנה שזהו מרכיב בחיים שחשוב לא פחות מהמון דברים אחרים שאנחנו עושים במהלך חיינו, וגם מהם אולי אנחנו לא בדיוק נהנים או שלא תמיד יש לנו כוח לבצע. מה למשל? פעולות פשוטות כמו צחצוח שיניים או יציאה לעבודה בכל בוקר מוקדם. לא נעים? נכון. חייבים? כן! נורא ?? ממש לא..אם תאמצו גישה זו בכל הקשור לפעילות גופנית אותה יש לבצע כל יום, או לפחות 3-4 פעמים בשבוע, תראו שהשד לא נורא כל כך.

ברגע שהגענו להכרה הזו נותר רק לבחור פעילות שממנה נסבול הכי פחות או אפילו נהנה. פעילות המשלב מרכיבים אירוביים ואנארוביים היא המומלצת והיעילה ביותר לניהול אורח חיים בריא שכן היא עובדת במקביל גם על סבולת לב הריאה שלנו, גם על חיזוק השרירים והעצמות וגם שורפת שומנים. היא משפרת גם את בנוסף, לפעילות הגופנית יתרונות רבים נוספים כמו שיפור זרימת הדם, ערנות מוגברת, שיפור במצב הרוח הכללי ועוד יתרונות רבים אחרים. למי שמעדיפה פעילות "רגועה" יותר מריצה, טניס או הליכה, כיום מאד מקובלים חוגי הספורט המשלבים גוף ונפש כגון יוגה, פילאטיס מזרן או מכשירים ואחרים.

איך בכל זאת מחליטים? מנסים. רק אחרי שתנסו מספר פעילויות שמושכות אתכן תוכלו לבחור את הטובה ביותר או אפילו עדיף – לשלב בין כמה מהן. הגיוון טוב לגוף וגם לעניין.

אז ברגע שסגרנו את נושא הפעילות הגופנית נותר לנו לטפל בתחום השני בתהליך החיים הבריאים – התזונה.

תזונה נכונה היא לא "דיאטת כסאח" שבמהלכה אנחנו וגם הגוף שלנו סובל ועובר טראומה בלתי מוצדקת. תזונה נכונה היא כזו הבנויה נכון, הכוללת את כל אבות המזון, הויטמינים והמינראלים שהגוף שלנו זקוק להם וכזו הבנויה על הרבה ארוחות קטנות במהלך היום (כל כ- 4 שעות). כל דיאטן יוכל להתאים לכן בקלות דיאטה מאוזנת ונכונה על פי גילכם, מצבכם הגופני וסדר היום שלכם.

זכרי: שינוי מחשבתי הוא המוביל לחיים טובים יותר ומנחה אותנו לחיות נכון. זהו בראש ובראשונה עניין של סדרי עדיפויות – לא הרבה יותר מזה.