נשירת שיער אצל נשים

נשירת שיער בקרב המין היפה היא אמנם תופעה נדירה יחסית, אך היא בהחלט קיימת ויכולה לנבוע ממספר גורמים שהראשיים שבהם (מלבד מצבים של מחלות קשות והקרנות שמגיעות בעקבותיהן) הם מתח נפשי, חוסר בשעות שינה, תזונה לקויה או אפילו חילופי עונות ושינויים הורמונאליים שלא תמיד יש לנו שליטה עליהם.

החדשות הטובות הן שבאמצעות מספר טכניקות פשוטות מעולם הרפואה המשלימה ניתן לטפל ביעילות בנשירת שיער אצל נשים ושלא כמו אצל הגברים, לא מדובר במצב כרוני ובהחלט אפשר להחזיר את הגלגל אחורה.

למרות זאת, לפני שמתחילים בטיפול חשוב מאוד להיוועץ עם רופא המשפחה ולבצע בדיקות דם על מנת לזהות את מקור הבעיה. אצל נשים מבוגרות יותר מדובר לעיתים בחוסר פעילות של בלוטת התריס.

החזרת האיזון באמצעות צמחי מרפא ותזונה נכונה

את החזרת האיזון ההורמונאלי והתזונתי לגוף בדרך כלל משיגים באמצעות צמחי מרפא והקפדה על תפריט מאוזן שכולל את כל אבות המזון ובכלל זאת פירות, ירקות דגנים וחיטה מלאים, אגוזים ושקדים (אותם יש לצרוך במתינות בשל השומן הרב הנמצא בהם) וכו'.

מאכלים שידועים במיוחד ביכולת שלהם למנוע נשירת שיער הם גרעיני דלעת, ביצים, תה ירוק, אבוקדו, עלים ירוקים, גזר, ברוקולי ומזונות המכילים אומגה 3 כגון דגי ים צפוניים. מזונות אלו תורמים לבריאות הקרקפת והורדת רמות הכולסטרול בדף ואף לתחושה כללית טובה יותר והפגת מתחים.

באופן דומה, שימוש בשמנים ארומאטיים / אתריים כדוגמת רוזמרין, לבנדר קינמון ועוד לצורך עיסוי הקרקפת יכולים לעזור למצבים של סירקולאציה לא תקינה של הדם עקב מספר מועט מדי של שעות שינה (פחות משבע שעות).

חוסר בויטמינים, ברזל, אבץ סידן וכו'

במידה ומתגלה חוסר בוויטמין (בדרך כלל בקבוצת B), אבץ, ברזל וכו', אפשר בהחלט לשקול שימוש בתוספי תזונה מתאימים, אך כתוספת ולא כתחליף לתפריט מאוזן. לדוגמה, אחד מהתוספים הטבעיים הידועים ביותר ברפואה הסינית למי שחסר בגופה ברזל הוא זרעי חמניות, (הכמות המומלצת היא כ - 30 גרם ביום).

במקרים מסוימים הבעיה היא לא בכמות הברזל, אלא באי היכולת לספוג אותו בגוף. אז רצוי להשתמש בפורמלה של צמחי מרפא מרים (ביטר) אשר יסייעו בספיגת הברזל מן המעיים אל זרם הדם. באופן דומה, ישנם תוספי תזונה המיועדים למי שקיים אצלה מחסור חמור בסידן או אבץ ומהבחינה הזו סידן ציטראט עדיף בשל כושר הספיגה העודף שלו, וזאת אע"פ שכמות הסידן שנמצאת בו היא קטנה יותר.