דיאטה מוצלחת - הנוסחה המנצחת

סקר של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה הראה כי 60% מהנשים נמצאות בדיאטה. המאבק מול המשקל הוא אחד הקשים ביותר אותן אנו מנהלים, שכן אנו חיים מצד אחד בתקופת שפע שבה בכל פינה קורץ אלינו מזון מפתה ועתיר קלוריות, ומנגד אנו חיים בתרבות שמעריכה רזון, חיטוב ויופי. כדי להצליח ולהפוך את הדיאטה לדרך חיים, יש מספר כללים שכדאי לאמץ.

שגרה זה טוב! גם לדיאטה!

אנחנו פועלים טוב בתוך מסגרות, ולכן יצירת שגרה שתומכת בדיאטה יכולה לסייע לנו להמשיך לשמור על המשקל לאורך זמן. שגרה כזו יכולה לכלול הכנת ארוחת בוקר לפני היציאה לעבודה או ערב קודם לכן, כדי שלא נתפתה לרכוש מזון בעל ערך קלורי רב מרעב בזמן שאנחנו עובדות. היא יכולה לכלול גם הכנה של אוכל לכל השבוע במהלך הסופ"ש, על מנת למנוע הזמנה של פיצה או נשנוש של שטויות ושבירת דיאטה, רק כי אין לנו כח לבשל לעצמנו במהלך השבוע.

בנוסף, כדאי להגדיר שעה שבה מתחיל האימון, ליצור תזכורת ייעודית בסלולרי ובכך להקפיד על שגרת ספורט בנוסף לשגרת תזונה נכונה. ספורט מסייע לשחרור אנדורפינים ולתחושות טובות וכן עוזר להפוך את הגוף למוצק יותר. שילוב האימון בשגרת היום יסייע לנו לקטוע את רצף העבודה-בית לטובת פעילות שתעניק לנו אנרגיות ותאפשר לנו לרדת במשקל בצורה נכונה.

לבחור את המלחמות שלנו

גם אם היומיום שלנו נמצא בתוך שגרה, יהיו לנו ימים קשים יותר שבהם נצא למסעדה, לארוחת חג או לאירוע שבהם האוכל לא יהיה דיאטטי, או נשבר אל מול חתיכת עוגה או שוקולד. הצלחה בדיאטה כרוכה בהבנה שלא תמיד נוכל לשמור על האיפוק הזה, וכי צפויות לנו "נפילות" בדרך.

כאשר אנו מבינות ש"נפילות" כאלו הן טבעיות, אנו יכולות להמנע מהמלכודת שאומרת שלאחר נפילה אפשר לשבור כל רסן, שכן ההישג אבוד. על ידי שחרור התחושות השליליות הנלוות ל"נפילה" כזו, ניתן בזמן אמת להנות ממה שגרם לנו לחטוא מתפריט הדיאטה מבלי לחוש אשמה, ולהמנע מהעמקת הנפילה ומתחושות קשות של כשלון.

בלי איסורים גורפים

חשבו על כל דבר אחר, אבל אל תחשבו על דב לבן. אם תנסו לעשות זאת, תגלו שהדב הלבן קופץ לכן למחשבות גם אם לא רציתן. כאשר אנחנו מגדירים איסורים בתפריט, הם הופכים לדב הלבן שלנו ומעסיקים את המחשבה ללא מנוח. הדרך לדיאטה שמחזיקה מעמד אינה עוברת במניעה אלא בהגדרה של גבולות ומידה. מכיוון שדיאטה אמורה להפוך לדרך חיים, היא צריכה לכלול את כל הדברים שאנחנו אוהבות רק להגדיר תכיפויות ומידות אחרות.

שלבו בתפריט את כל מה שעושה לכן טוב. כך למשל, תוכלו להגדיר שבסוף השבוע מותר לכן להתפנק עם מתוקים, אך בשאר השבוע לא. כך לא תחושו את החוסר ולא יהיו דובים לבנים המאיימים להשתלט על המחשבות שלכן.

שתו מים

בלוטות הרעב והצמא במוח סמוכות זו לזו, ולעיתים קרובות אנו מפרשים צמא כרעב. כדי להפחית את תחושת הרעב ולהמנע מטעויות שעולות לנו בקלוריות יקרות, כדאי לדאוג כי תמיד יהיה לידינו בקבוק אישי של מים שנוכל לשתות ממנו. כדאי לסחוב בקבוק כזה בתיק, לדאוג שיהיה לנו אחד במשרד, ואחד נוסף בכל אחד מהחדרים שבהם אנו מבלים בבית.