תזונה - מיתוסים הקשורים לתזונה נכונה ודיאטה

אתן מקפידות לא לאכול אחרי שש בערב? החלטתן לוותר על מזון מתוק באופן טוטאלי? אמרו לכן שלחמים כהים בריאים יותר? כדאי שתדעו – לא כל המיתוסים הקיימים לגבי תזונה ודיאטה נכונים. להלן כמה מהמיתוסים הנפוצים והפרכתם:

אסור לאכול מתוקים בזמן הדיאטה

הגוף שלנו צריך בשעות מסויימות ביום רמות גבוהות יותר של סוכר בדם, ולכן לא כדאי לוותר לגמרי על מזונות מתוקים. מה גם שבמקרים רבים שמנסים להמנע באופן סוחף מדברי מתיקה, מצליחים במשימה באופן זמני בלבד, ואחר-כך מתנפלים על המתוק כדי "לפצות" את עצמנו. מומלץ לשלב בתפריט הדיאטה היומי מזון מתוק המכיל מעט קלוריות יחסית. במקום חטיף שוקולד חלב עשיר קלוריות, אכלו פרוסת לחם קל עם ריבת דיאט.

לא כדאי לאכול אחרי שש בערב

אמנם יש שמץ של אמת בסברה הרווחת שארוחות ליליות משמינות יותר מארוחות הבוקר. בשעות הלילה מערכות הגוף מעיטות את קצבן וקצב חילוף החומרים בגוף יורד. אולם, אין זה אומר שאפשר לאכול כאוות נפשנו בבוקר. אם נצרוך יותר קלוריות ממה שהגוף שורף במשך היום נשמין, ולא משנה אם זה קורה ביום או בלילה. גם בדיאטה, מומלץ לא לוותר על ארוחת ערב, אם כי כדאי לבחור בארוחה קלה לעיכול (ללא בשר ומזונות שמנים). אם לא תאכלו כלום מארוחת הצהריים סביר להניח שבאמת תמצאו את עצמכם מול המקרר לארוחות ליליות...

כדאי לאכול רק לחמים כהים

שימו לב שלא תמיד כאשר צבעו של הלחם הוא כהה הלחם עשוי מקמח מלא. יצרניות הלחמים מוסיפות חומרים וצבעי מאכל טבעיים כהים על מנת לשוות ללחם מראה בריא יותר ולתת את ההרגשה כאילו מדובר מלחם העשוי מדגן מלא. חשוב מאוד לקרוא את התווית על גבי האריזה ולבדוק ממה הלחם עשוי באמת. המרכיב הראשון הרשום ברשימת המרכיבים הוא המרכיב שנמצא בלחם בכמות הגדולה ביותר. היזהרו גם מתוויות נוסח: "לחם עם קמח מלא". המלא "עם" אומרת שיש בלחם קמח מלא אבל אין זה אומר שהלחם עשוי ברובו מקמח מלא, יכול להיות שהוסיפו קמח מלא בכמות מזערית בלבד...