תזונה נכונה

רגע לפני בוא חגי תשרי עלינו לטובה, קחו לכם הפוגה קלה מההכנות וקראו על תזונה נכונה ובריאה. להלן כמה טיפים שיעזרו לכם לשמור על תזונה בריאה גם בימי החג:

  • אכילה מסודרת – נכון זה קשה. אנחנו בחופש. סדר היום משתנה, נמצאים יותר בבית (קרוב למקרר), מטיילים, אוכלים בחוץ. אבל זכרו, אכילת ארוחות מסודרות היא כלל ראשון לשמירה על תזונה בריאה. הקפידו לאכול שלוש ארוחות ביום – בוקר, ערב, צהריים ושתי ארוחות ביניים – ארוחת עשר ועוד משהו קטן לאחה"צ.
  • ירקות ועוד ירקות – הקפידו לאכול כמות גדולה של ירקות מכל הסוגים בכל ארוחה. הם בריאים, בעלי מעט קלוריות ו... טעימים! חשובים במיוחד הם הירקות הירוקים אשר עשירים במינרלים וויטמינים ובעלי ערך קלורי נמוך במיוחד.
  • אל תוותרו על הפחמימות – רבות וטובות חושבות שאם יורידו את הפחמימות מהתפריט יוכלו לאכול חופשי מכל שאר סוגי המזונות. אז נכון, פחמימות הם מקור אנרגיה עיקרי וככזה עשירות בקלוריות. אולם גופנו זקוק לאנרגיה כדי לשרוד (ולהרבה אנרגיה) ואנו זקוקות לפחמימות כדי להרגיש תחושת שובע ולא לרוץ כל רגע למקרר. השתדלו להמיר את הפחמימות הפשוטות כגון סוכר וקמח לבן בפחמימות עשירות בסיבים תזונתיים, כגון לחם ופסטה מקמח מלא ואורז מלא וכן בקטניות למיניהן.
  • ומה עם השומנים – נסו להפחית בכמות המזונות המכילים שומנים מעובדים וכולסטרול וכן להקפיד על צריכה מתונה של שומן באופן כללי. מזונות שומניים עדיפים לדוגמא הם שמן זית ואבוקדו. אך גם איתם אסור להתפרע ויש לצרוך אותם במידה.
  • מים מים בששון – המים מרווים את צמאוננו, מזינים את גופנו בלחות, עוזרים בפעולת העיכול וממריצים את פעולת הכליות. חוץ מזה, שתייה של מים עוזרת במניעת דלקות בדרכי השתן ומניעת התרבות של חיידקים. אין משקה טוב יותר לגופכם מאשר המים. לרוייה!
  • קחו את הזמן – חשבתן שכדאי לאכול מהר ולברוח כמה שיותר רחוק מהשולחן כדי לא לאכול יותר? חשבו שוב. מחקרים מראים שיש קשר בין אכילה איטית להרזייה. לאן יש לכן למהר? שבו סביב שולחן החג, תהנו מהחברה המשפחתית ותאכלו, אבל לאט.

בתיאבון!