תזונה ודיאטה

כיום אפשר ללכת לאיבוד מרוב המידע שיש בתחום בריאות האישה בכל מה שקשור לתזונה, דיאטות למיניהן ומזון בריאות. המידע כה רב עד כי הבלבול רב מאד ואם לכך תוסיפו גם ויכוחים ללא סוף בין מומחים מעל גבי האינטרנט ומעל כל במה אפשרית בתחום, תקבלו דיס אינפורמציה ענקית.
בסופו של דבר חשוב לדעת. לא צריך להיות מומחה גדול בענייני תזונה ודיאטה וכולנו יודעים מה טוב יותר ומה לא מומלץ לגוף שלנו בכל מה שקשור לענייני תזונה בריאה ודיאטה מאוזנת.
חלק מהבעיה שיש לכולנו, גם למי מאיתנו שבדרך כלל לא סובל מבעיות משקל או תזונה לקויה, היא שנושא האוכל הפך למרכזי בחיינו – אם נרצה ואם לא.
אוכל נמצא בכל מקום: בעבודה, בכל אירוע חברתי גדול כקטן, בטלוויזיה, בפרסומות – בכל מקום. קשה לברוח ממנו ומהעיסוק בו, ובעיקר אצל מי שכן סובל מבעיות תזונה או אכילה – זוהי משימה לא קטנה לשמור על האיזון הנדרש ולהתייחס לאוכל בתור מה שהוא – קודם כל מקור אנרגיה. אנחנו מזמן לא אוכלים כדי לחיות אלא האוכל הפך לכלי חברתי לכל דבר ובעיות האכילה וההשמנה הגיעו בהתאם. אוכל הוא תענוג וכך צריך להמשיך להיות, כל עוד אנו מצליחים לשמור על פרופורציות – כמו בכל דבר אחר בחיים.
אנרגיה של מזון נמדדת בקלוריות. כיום מרבית המזון שאנו אוכלים נטול אנרגיה בגלל התהליכים התעשייתיים הרבים שהוא עובר, ולכן הדרך הטובה ביותר לשמור על האנרגיה היא על ידי צריכת מזון חי, טבעי ופחות מעובד עד כמה שניתן.
נוהג חשוב נוסף לשמירה על תזונה נכונה הוא להמנע מאכילת מאכלים הנותנים לנו תחושה של שובע אלא לבחור מאכלים בריאים שנותנים אנרגיה בלי להותיר אותנו עם תחושת כבדות.
ההמלצה הגורפת היא כמובן לאכול כמה שיותר ירקות. ירקות לא רק מעניקים אנרגיה רבה אלא שגם אפשר לאכול מהם כמעט ללא הגבלה. ירקות מכילים נוזלים חשובים לגוף, וכן יטמינים ומינראלים חשובים.
כאמור, כיום בכל מפגש או אירוע חברתי אנו חשופים לפיתויים הקשורים לאוכל, והחכמה היא לדעת לבחור נכון, במידה ולדעת לשים לעצמנו גבולות.