התזונה הנכונה שתוריד מכם הרבה סטרס

לחץ בעבודה? לחץ בלימודים? לחץ בבית? היד קלה על ידית המקרר בדרך אל הפחמימות והמתוקים. רגע לפני שאתם עושים זאת שוב – תקראו מה באמת יכול להרגיע אתכם.

בטיחים שיהיה גם טעים, גם מרגיע ואפילו גם בריא...

לא חסרות סיבות להיות לחוצים בקצב החיים המטורף, ואם לא דיי בכך, רמת הסטרס מצויה במגמת עלייה כאשר אנחנו סובלים ממחסור בשינה, מתזונה לקויה או אפילו ממחסור בכמות מספקת של נוזלים.

כדי להוריד את רמות הלחץ יש להקפיד על – שינה נעימה, שתייה בשפע וכמובן, תזונה נכונה.

יש מאכלים שיכולים להיות טובים גם לנפש וגם לגוף על הדרך, בהקלה על כאבי הגב או על השרירים התפוסים, והנה הם מוגשים לכם – בתיאבון:

השקדיה פורחת

קחו כוס, תמלאו רבע ממנה בשקדים ויאללה לנשנש.

תוך זמן מה תתחילו להרגיש הרבה יותר טוב. בשקדים יש שפע של ויטמין E, שגם מחזק את המערכת החיסונית וגם מפחית לחץ דם ואת דפיקות הלב כשנקלעים לרגעים מלחיצים.

כמו כן, יש בהם ויטמינים מקבוצת ה-B ומגנזיום שמייצרים בגוף את חומר הסרוטונין.

הסרוטונין ירים לכם את מצב רוח וינחית את הלחץ.

כשאתם ממצים את השקדים עברו לפיסטוקים או לאגוזי מלך, כי הם גם משיגים אפקט דומה. וכן, אפשר גם לשלב בין השלושה שיהיה מעניין בפה.

הכוכב החדש בסלט

לא רבים יודעים אבל אחד מן המאכלים המרגיעים ביותר הוא תרד.

הוא מפוצץ במגנזיום שמעניק שלווה לגוף, ולצד זאת גם עשיר בסיבים תזונתיים שמגבירים את האנרגיה בגוף ועושים יופי של מצב רוח.

במקום החסה הקבועה נסו לגוון עם עלי תרד – זה ממש טעים.

מעבר לכך, מומלץ לאכול מדי פעם סלט שכל כולו מורכב מעלים ירוקים מכל מיני סוגים, שידועים בסגולה של הפחתת מתח בשרירים ובעצבים.

סלט עם עלים ירוקים

הפחמימה המומלצת

פחמימות לא רק טעימות, הן גם גורמות לנו באופן זמני להרגיש טוב יותר כי הן מגבירות את ייצור הסרוטונין.

אז למה לא להתפנק בכל פעם שמרגישים את הלחץ מתקרב עם מגש פיצה או לכל הפחות עם פיתות וממרח שוקולד? בגלל קצב פירוק הפחמימות בגוף.

ככל שהתהליך איטי יותר, כך תהליך יצירת הסרוטונין ממושך ואפקטיבי יותר.

בפחמימות מהסוג המדובר הקצב מהיר בהרבה מאשר בצריכה של שיבולת שועל – פחמימה שמתפרקת לאט בהיותה כוללת המון סיבים תזונתיים.

אפשר לאכול שיבולת שועל בתוך קוואקר (ויש מלא מתכונים טעימים לעוגיות ולדייסות מנחמות).

אפשר גם להתפנק בשילוב עם יוגורט שאף מעצים את תהליך יצירת הסרוטונין במוח.

פינוק חורפי

בעונה הקרה בא לעזרתכם חבר טוב מן הטבע שידאג שהאפרוריות לא תוריד לכם את מצב הרוח.

אפילו שלפעמים צריך להפוך את כל הארגז בחנות עד שמוצאים אבוקדו בשל, זה שווה את זה.

בירק יש מלא ויטמין B שלרבים יש מחסור ממנו, וזה מקושר באופן הדוק לרמות מתח ועצבים. בנוסף, הוא כולל חומצות שומן חד רוויות וכן אשלגן שתורמים להפחתת לחץ דם.

אם חשבתם שבבננות יש מלא אשלגן, אינכם טועים, אבל באבוקדו יש יותר. הרבה יותר.

שיהיה לכם יום כתום

יש הרבה סיבות טובות להתרפק על פלחי תפוזים הודות לויטמין C, אבל לא כולם יודעים שאחת מהן היא הפגה של תחושות מתח, למשל לפני עמידה מול קהל.

גם לחץ הדם שבאופן טבעי עולה במצבי סטרס עשוי להיות נמוך יותר, וכך גם הורמון הקורטיזול.

אז אם אפשר גם להיות רגועים, גם לחזק את המערכת החיסונית וגם להתענג על טעם מתוק – למה אתם עוד כאן? רוצו לקלף תפוז או לסחוט לכם כוס מיץ סחוט טרי. מהר מהר לפני שהחורף ייגמר.

אומגה 3

מקבוצת השמנים הבלתי רוויים והחיוניים לגוף, יש לו השפעה כלל מערכתית חיובית בהרגעת תהליכים דלקתיים בגוף והשפעה מאזנת.

אין צורך להשתמש בתוספים כיוון שבזרעי צ'יה וזרעי פשתן יש אומגה 3 בשפע.

כיוון שלזרעי צ'יה אין טעם והם מזכירים במרקם זרעי פרג אפשר להוסיף אותם לכל דבר משייקים, סלטים ועד מוזלי. זרעי פשתן צריך לטחון לפני השימוש.

כתום ובריא